Det er Dyvekeskolens mål, at undervisningen tager udgangspunkt i elevernes sociale og kulturelle kompetencer og gennem medbestemmelse og medansvar styrker og fremmer:

  •  Elevernes selvtillid, selvværd og kreativitet
  •  Deres sproglige evner, gode kundskaber og lyst til læring
  •  Handlingskompetence og selvstændig stillingtagen

 Det er Dyvekeskolens mål at udvikle et socialt miljø, hvor eleverne

  •  Er trygge og glade ved at være sammen
  •  Udviser respekt og ansvar for hinanden, for fællesskabet og for skolens og dens ejendele
  •  Har tolerance og forståelse for andre mennesker og deres forskelligheder

 Det er Dyvekeskolens mål at samarbejdet mellem forældre og skole er

  •  Forpligtende, åbent og ærligt
  •  Tillidsfuldt og ansvarsfuldt
  •  Skole/hjem-samarbejdet skal fungere begge veje mellem engagerede og ligeværdige parter for at styrke det enkelte  barn og fællesskabet.

 Det er vores mål, at Dyvekeskolens fysiske rammer giver mulighed for

  •  Varierende undervisningsformer med mulighed for mangeartede aktiviteter for såvel børn som voksne
  •  At skolen bliver ”grøn”
  •  At fastholde den gode udvendige og indvendige vedligeholdelse.

 Det er vores mål for anvendelsen af Dyvekeskolens ressourcer:

  •  at fremme planlægning, struktur og overblik, således at vi får mest muligt udbytte af såvel menneskelige som økonomiske ressourcer